کد خبر: ۳۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 30
بانک مرکزی مجوز واردات خودرو با ارز سپرده خود، را علاوه بر خودروی برقی برای سایر خودروها نیز صادر کرده است.
شفاآنلاین:عمومی>«بانک مرکزی با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود موافقت کرد. » خبری که چند روز پیش اداره ترخیص بانک مرکزی آن را اعلام کرد. 

به گزارش شفا آنلاین: بنابر توضیحات رییس سازمان توسعه تجارت ایران ، ارز سپرده خود یا ارز سپرده دیگران به معنای ارزی است که در خارج از کشور وجود دارد و منشا آن داخلی نیست. این ارز از محل صادرات نیست و ارزی نیست که در خارج از کشور مانده باشد.

 شرط لازم برای واردات خودرو به این روش، این است که بانک عامل باید احراز کند که منشا ارز واردات خودرو، خارجی است، به زبان ساده این ارز باید توسط یک شخص خارجی و یا سرمایه‌گذاری خارجی که می‌خواهد آن را در کشور مصرف کند تامین شده باشد.

لازم به ذکر است با ارز حاصل از سپرده خود می توان همه خودروها را به کشور وارد کرد و فقط مربوط به خودروی برقی نیست.

ترخیص بیش از ۱۵ هزار خودرو از گمرکات کشور

این خبر در حالی منتشر شده که در آخرین آمار ارائه شده توسط گمرک، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۱۵ هزار و ۵۰۴ خودرو سواری به ارزش ۳۱۷ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار  به صورت قطعی ترخیص شده است.

این در حالی است که طی پنج ماهه نخست سال گذشته ،‌تنها ۱۳۰۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار ترخیص شده که نشان از رشد تقریبا ۱۲ برابری ترخیص خودور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

بر اساس آماری که گمرک تاکنون منتشر کرده تنها بخش کوچکی از وعده های داده شده به مردم محقق شده است، باتوجه به مجوز صادر شده از سوی وزات صمت، احتمال سرعت گرفتن واردات وجود دارد، البته باید منتظر ماند و دید که سنگ‌اندازی‌ها تا چه حد بر سرعت ورود خودرو به کشور تاثیرگذار است. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: